News:

Want to praise Simutrans?
Your feedback is important for us ;D.

Mijn vragen

Started by Herdervriend, May 02, 2009, 12:15:08 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Herdervriend

Mijn vragen

Aangezien ik een fan ben van dit soort spelletjes, en dit me doet denken aan Sim City 2 etc., ben ik lekker egoïstisch maak ik hier een eigen topic voor mezelf voor alle vragen die ik nu heb en in de toekomst heb!


  • Wat kan ik doen om te zorgen dat ik een mooie geordende stad heb?
  • Waarom kan ik niet meer dan 14.000.000 geld krijgen?
  • Blijft dit spel een beta, of wordt het ooit officieel?
  • Waarom doet dit spel me zo denken aan een ander spel? (Iets dat Railroad tycoon ofzo heet)
  • Blijft dit spel gratis?
  • MEER VRAGEN KOMEN NOG!

Erik

Veel vragen veel antwoorden. Ik kan alleen niet garanderen dat ik het allemaal goed heb. ;)


  • Een geordende stad kun je maken door bij het spelers menu jezelf als overheid in te stellen. Je kunt nu alle wegen, gebouwen, monumenten en fabrieken zowel slopen als bouwen. Het bouwen doe je dan met de mapeditor die bovenaan in je menubalk tevoorschijn is gekomen. Dit is mischien niet ideaal maar het spel is ook bedoeld dat je een transportbedrijf bent. Geen burgemeester.
  • Dit geldlimiet is mij niet gekend. Volgens mij ben ik er al overheen geweest. Echter zal het wel ergens in een van de tab of dat bestanden zijn aangegeven. Bepaalde zaken zijn gelimiteerd om verbelasting van het programma of zelfs je computer tegen te gaan.
  • Wat bedoel je precies met beta? Er zal voorlopig geen eindversie zijn. Simpelweg omdat het spel ontwikkeld wordt door de spelers ervan. Soms zijn er mensen met (nieuwe) ideeën en maken dat. Soms zijn er wel officiële uitgaven. Als een idee goed genoeg is wordt het meegenomen in de volgende officiële uitgave. Tot die tijd kan het als add-on worden uitgegeven.
  • Je bedoeld waarschijnlijk Transport Tycoon. Tja dit spel is min of meer een aftakking ervan. (of mag ik het zo niet noemen?)
  • Ja dit spel blijft gratis. Doordat het door veel verschillende mensen aan is gewerkt is het zelfs bijna onmogelijk om het betaald te gaan maken. Dan zou iedereen die wat heeft bijgedragen daar toestemming voor moeten geven. Het spel is trouwens ook voor een deel Open Sourse.
  • Vraag maar raak

Nog veel speel plezier. :D


wipi35

Quote from: Herdervriend on May 02, 2009, 12:15:08 PM
  • Waarom kan ik niet meer dan 14.000.000 geld krijgen?

Bij het startkapitaal is er een limiet die bepaald is door het aantal bits dat hiervoor gereserveerd is. Tijdens het spel is er geen limiet.
Overigens kun je ook met -freeplay voorkomen dat je failliet  gaat.

Kristian

Quote from: Herdervriend on May 02, 2009, 12:15:08 PM

  • Wat kan ik doen om te zorgen dat ik een mooie geordende stad heb?

Een meer ingewikkelde manier is om zelf een cityrules.tab te schrijven. De bijgevoegde inhoud van mijn cityrules.tab creeert bijvoorbeeld een regelmatiger stratenpatroon dan gebruikelijk (naar ik hoop, ik heb simutrans niet geinstalleerd op deze computer).




# cityrules.tab
#
# City building rules (new fashion)
#
# author: Hj. Malthaner <hansjoerg.malthaner@gmx.de>
# date:   25-Nov-03
# update: 22-Aug-04
# update: 5-Jan-05


# how far cities should be minimum apart (default 16)
minimum_city_distance = 32

# chance for renovation versus new building (bigger number => less sprawling)
renovation_percentage = 12

# at which number of inhabitants we need a new market?
industry_increase_every = 2000

# citys will not growth further along exiting roads, if the buildings density is lower (in percent)
minimum_building_desity = 33

#
# relative affinities for certain building types which can lead to clustering of certain building types
#

# avoid building next to industry
res_start_score = 0
res_near_ind = -8
res_near_com = 0
res_near_res = 8

# everywhere is good, next to com best
com_start_score = -10
com_near_ind = 1
com_near_com = 8
com_near_res = 1

# next to res means expensive filters and no truck after 10 pm => avoid this ...
ind_start_score = 0
ind_near_ind = 8
ind_near_com = 0
ind_near_res = -8


#
# now the actual building rules. They can be up to 7x7.
# allowed sizes are 3x3 5x5 and 7x7!
#

#
# Symbols in rules:
# S = must not be road
# s = must be road
# n = must be bare land
# H = must not be house
# h = must be house
# T = not a stop // added in 88.03.3

# t = is a stop // added in 88.03.
# U = allowed slope for roads

# u = forbidden slope for roads

# . = anything matches
# SPACE = next row
#
# Each row must have EXACTLY the same number of members!
#


# build houses next to straight roads
house_1 = ..... .s... Ssn.. ..... .....
house_1.chance = -3

# build houses one row behind another house
house_2 = ..... ..... ..n.. ..h.. sss..
house_2.chance = -3

# extend existing road
road_1 = ..... .S... ssn.. .S... .....
road_1.chance = -6

# crossing road
road_2 = ..... ..... SSnS. sssS. ...S.
road_2.chance = -2

# crossing road 2
road_3 = ..... ..... ..n.. sssss ..s..
road_3.chance = -7

# game start
road_4 = h.. sn. ...
road_4.chance = 7


wipi35

Quote from: Herdervriend on May 02, 2009, 12:15:08 PM
Aangezien ik een fan ben van dit soort spelletjes, en dit me doet denken aan Sim City 2 etc., ben ik lekker egoïstisch maak ik hier een eigen topic voor mezelf voor alle vragen die ik nu heb en in de toekomst heb!

@ Herdervriend
ik wil je vragen dit topic : http://forum.simutrans.com/index.php?topic=126.0 eens goed door te lezen. De door jou gestarte topic voldoet namelijk niet aan de regels die hiervoor gelden. Mocht je nog vragen hebben dan ben ik graag bereid e.e.a. toe te lichten en indien gewenst kan er ook een Nederlandse vertaling van gemaakt worden.

Overigens, veel plezier met het spelen van Simutrans!