News:

Simutrans Forum Archive
A complete record of the old Simutrans Forum.

lijst van Nederlandse steden

Started by wipi35, August 25, 2008, 04:52:13 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

wipi35

Als bijlage een lijst van alle Nederlandse plaatsnamen. Dus niet alleen steden maar ook dorpen, gehuchten en buurtschappen.
Totaal zijn het er 2975!  :o
Maar als iemand dit wil kan hij hieruit een eigen citylist-nl destilleren.

Erik

#1
oooo
Prachtig
Ik dacht al wat is er gebeurt met de citylist
Sinds ik simutrans 100 ben gaan spelen hebben de plaatsnamen vreemde combinaties.

EDIT: Eigenlijk, hoe maak ik hier een bruikbare city-lijst van?


puntmuts

Quote from: Erik Krom on August 25, 2008, 05:43:01 PM
Ik dacht al wat is er gebeurt met de citylist
Sinds ik simutrans 100 ben gaan spelen hebben de plaatsnamen vreemde combinaties.
Ik was ooit eens een vertaler voor de nederlandse versie van ST maar voor zover ik me herinner staan er in de base teksten variabelen die worden gebruikt om random samenstellingen van plaatsnamen te maken (variabele %nCITY_SYLL). Wellicht dat deze de veroorzaker is van de vreemde plaatsnamen. Let wel dat ik al een behoorlijke tijd geen ST meer speel omdat ik een 100% 64 bits systeem heb (Linux) en de standaard source nog steeds niet compileert dan wel goed draait op 64 bits Linux.  Heel misschien maak ik een partitie aan voor een 32 bits systeem zodat ik daar ST nog op kan spelen.
Long time ST Linux user || Only into ST during late autumn and winter

Combuijs

QuoteEigenlijk, hoe maak ik hier een bruikbare city-lijst van?

De city-lijst moet onder je simutrans directory in je pak directory (meestal pak) in text/citylist_nl.txt staan. (Dus simutrans/pak/text/citylist_nl.txt voor pak64). Tenminste, als je de nederlandse taal hebt gekozen. Als die er niet staat is het mogelijk dat je die rare combinaties krijgt. En als je de geposte lijst wilt gebruiken dan moet je die dezelfde naam geven (dat "_all" moet er dus af). Meestal is het wel verstandig om het oorspronkelijke bestand even te hernoemen.

Ik werk overigens gewoon met de engelse versie, dus ik heb het niet gecontroleerd.

Succes!
Bob Marley: No woman, no cry

Programmer: No user, no bugs



catweazle


wipi35

Nog even een opmerking over de citylist.
Persoonlijk gebruik ik het liefst korte stadsnamen, max. 5 karakters. Dit maakt een heleboel overzichten een stuk eenvoudiger, vooral bij stations met veel reizigers naar veel bestemmingen en ook bij routeschema's met veel haltes.
Nu kun je hiervoor een eigen citylist maken maar je kunt natuurlijk ook direct bij het starten van een nieuw spel de stadsnamen even wijzigen. Het hangt dan af van het aantal steden of het beheren van een eigen citylist de moeite waard is. Deze moet je nl bij iedere nieuwe Simutransversie die je installeert, op de door Combuijs genoemde plek zetten.

catweazle

Ik geef zelf meestal namen aan steden op een zodanige manier dat bijvoorbeeld Groningen in het noorden komt te liggen en Maastricht in het zuiden. Zo hoef ik nooit te lang te zoeken op een kaart (ik speel meestal op heel grote kaarten) en zal een spoorlijn van Leeuwarden naar Groningen nooit via Vlissingen gaan.  ;)