News:

Simutrans Sites
Know our official sites. Find tools and resources for Simutrans.

snelweg

Started by arnoud, May 22, 2010, 12:04:28 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

arnoud

hallo allemaal

ik speel al een tijdje simutrans (pak128) maar ik heb nog een klein vraagje.

ik heb een lange en drukke snelweg(aangegeven met borden) waar voertuigen van verschillende snelheden rijden.

in het begin toe het nog vrij rustig was haalden de 150 km/h voertuigen de langzamere 110 km/h voertuigen in.

nu het drukker is blijven alle voertuigen rechts rijden. (een enkele uitzondering als het rustig is).

hoe kan ik dit oplossen zodat ze elkaar wel in hallen? er rijden vier verschillende snelheden van voertuigen(110,115,130,150), ook zijn er enkele afslagen, waarna ik een bord voor snelweg heb neer gezet. de snelweg is van de overheid.

alvast hartelijk bedankt.
met vriendelijke groet,
arnoud

Combuijs

Hoi arnoud,

Welkom op het forum!

Bij het inhalen kijken voertuigen of dat veilig kan. Hoe drukker het wordt, hoe moeilijker dat is. Wat je kunt doen is een dubbele snelweg maken (dus 2 tegels breed). Als je allebei de wegen eenrichtingsverkeer maakt (in verschillende richtingen dus...  8)), dan zullen de voertuigen elkaar weer in gaan halen (mits de afslagen niet te dicht achter elkaar liggen, het inhalen bij afslagen en kruispunten wordt als te risicovol gezien).

Op deze manier verhoog je de doorvoersnelheid op je wegen, maar het kost wel meer ruimte.

Succes!
Bob Marley: No woman, no cry

Programmer: No user, no bugs



arnoud

snelweg is al 2 tegels breed en een richting verkeer. de afslagen liggen zeker 50 tegels uit elkaar, sommige stukken zelfs meer dan 100 tegels.
ik speel zonder de tijdlijn kan het er aanliggen dat er 2 borden voor snelwegen beschikbaar zijn? dat ik ze bijv. door elkaar gebruikt heb?

alvast hartelijk bedankt

Combuijs

Dan ben ik bang dat je snelheden (bv 110-115) te dicht bij elkaar liggen en dat inhalen per definitie "onverantwoord" is. Hoewel je zou verwachten dat een voertuig van 150 wel een voertuig van 110 zou moeten kunnen inhalen. 50 tegels zonder afslag zou meer dan genoeg moeten zijn. Ik kan me wel voorstellen dat als je twee voertuigen achter elkaar hebt rijden die elkaar niet kunnen inhalen, dat dan een derde nog veel sneller voertuig ze per definitie niet kan inhalen.

Die twee borden door elkaar gebruiken maakt niet echt uit. Het ene bord zorgt voor een minimale snelheid van 80, het andere voor een minimale snelheid van 110. Niet echt handig om ze door elkaar te gebruiken, maar geen reden om niet in te laten halen.
Bob Marley: No woman, no cry

Programmer: No user, no bugs



arnoud

jammer maar dan zou ik er maar mee moeten leven

maar veder heel hartelijk bedankt

aliesperet

#5
ja,

Ik gebruik ook pak 128 en bij mij wordt er gewoon ingehaald
dus had ik de vraag of de voertuigen die meedoen in het inhalen op volle snelheid rijden, ??
bij mij wordt er ingehaald bij volle snelheid van het in te halen voertuig en een hogere snelheid (niet max.) van het inhalende voertuig

ik zou dit even proberen (Plaatje in attachment)


Succes! ;)
Due to confusion because the owner of this account I emphasize: I am from Noisy-le-Sec, France

arnoud

hy

inhalen op lege stukken gaat wel maar als het drukker word blijven ze aan 1 kant rijden dat was mijn probleem

maar ik heb het opgelost door een spoorbaan te bouwen, die tussen centrale punten rijd.

mvg arnoud