News:

Do you need help?
Simutrans Wiki Manual can help you to play and extend Simutrans. In 9 languages.

Vliegtuigen.

Started by klungers, January 04, 2011, 10:53:47 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

klungers

Hallo allemaal.
Heb een aantal jaren geleden Simutrans gespeeld, toen een hele tijd niet, en. nu weer wel.

Alleen ik heb werkelijk geen idee waarom mijn vliegtuigen geen goederen laden?
Als ik ze zonder 100% lading doe vliegen ze wel gewoon, dus start/landingsbaan zijn goed..


Heeft iemand een idee?


Combuijs

Hoi Klungers, welkom op het Nederlandse forum!

1) Zijn beide vliegvelden geschikt voor goederen? Deze is het zo te zien wel.
2) Kan je vliegtuig wel goederen vervoeren?
3) Hebben de fabrieken waar tussen je goederen vervoert onderling een contract?
4) Zit de fabriek waar de goederen naar toe moeten al vol?

Bob Marley: No woman, no cry

Programmer: No user, no bugs



klungers

1. Ja volgens mij wel..

je hebt het eerste plaatje gezien, hierbij het eindpunt



2. Ja het is een goederenvliegtuig en geen passagiersvliegtuig


3. Jep ook dat hebben ze



4. Ques What.. ja ook hij zit vol :)


Dus volgens mij moet alles goed zijn.. of ik zie iets heel stoms over het hoofd =\

arnoud

je ziet inderdaad iets kleins over het hooft.

voor zo ver ik kon zien had je eindpunt geen vracht mogelijkheid. (punt 1 van de eerdere post van combuijs)

in pak128 heeft een vliegtuig terminal standaard geen vracht mogelijkheid.

probeer eens een vracht terminal bij te bouwen van bijv. speciale werktuigen. of een bustop voor vracht.

succes

klungers

nou this gelukt hoor!
Had er een warenhuis neer gezet, en nu vliegt hij wel goed :)

Thnxx

waerth

Een vliegtuig om boeken te vervoeren WOW ...... levert het ook wat op?

W

arnoud

allen over grote afstanden. en met kleine vliegvelden/combinatie vacht/passagiers/post
en natuurlijk zorgen dat je vliegtuigen heen minimaal 100% vol zitten en terug zeker 20 % vol dan kan je wel winst maken

voor alles op de lange afstand geldt(als je grote winst wilt maken):
vacht combineren d.w.z. sturen naar een centraal punt vanaf daar verspreiden. levert meestal het meest op na een wat lagere tijd.(veel fabrieken zijn aangesloten dus altijd volle voertuigen)

klungers

@ Waerth

Ten eerste is dit een map, waar ik dus het probleem met het vliegveld heb proberen op te lossen en wat andere dingen die ik niet meer precies wist na al die tijd.

Ten tweede, 1 vracht met boeken levert mij op: 25.017,10

En de fabriek zit helemaal boven in de map, en de boekhandel onderin + zee er tussen. Dus om dan moet treinen/boten te gaan moeten werken kost volgens mij veel meer, en duurt ook veel langer voor je dan je bouwkosten heb terug verdient...

arnoud

maar ik ben ook benieuwd wat je kosten voor onderhoud aan lucht havens zijn. mijn ervaring komt er op neer dat het bijna of helemaal verlies draait.

echter de transport lijn ervoor kan wel geven dat je netto een winst maakt op de keten.

meestal zijn vliegtuigen bij mij. een tijdelijke stap daarna naar spoor of boten.