News:

Simutrans.com Portal
Our Simutrans site. You can find everything about Simutrans from here.

een patch installeren

Started by tjoeker, April 22, 2012, 03:52:08 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

tjoeker

hey,
ik ben nieuw hier.
ik volg al een tijdje dit forum, maar ik heb me nu eindelijk een account gemaakt omdat ik met een vraag zit:

als ik in het subforum met de patchen eens rondkijk zie ik telkens bestanden genaamd *.diff.
nu is mijn vraag: waar moet ik deze installeren?
ik heb er al naar gezocht, maar ik kon het niet vinden

alvast bedankt ;)

martin

patches zijn (voorgestelde) aanpassingen in source-code van simutrans. De sourcecode is te compileren tot de simutrans executable. Normaal gesproken wordt dit voor je gedaan en kun je de simutrans executable downloaden.

*.diff bestanden zijn kleine bestandjes waarin te zien is welke aanpassing (verschillen::differences) iemand aangebracht heeft op de oorspronkelijke sourcecode. Je kunt er dus niet veel mee tenzij je zelf bezig bent met de sourcecode van simutrans.

Als je simutrans wilt uitbreiden zoek dan naar addons. Deze kun je zo toevoegen en zijn zonder extra werk te kopieren...

Martin

tjoeker

ok, bedankt!

maar hoe (waar) download je zo een patch dan?
ik zou bv. graag die patch downloaden met die netwerk functie downloaden.
moet ik dan gewoon de volgende simutrans update downloaden, of moet ik de patchen ergens downloaden die ik eruit kies?


martin

Patches komen normaal gesproken beschikbaar in een "Nightly Build"  De patch met de netwerkfunctie zit als ik het goed lees in de "nightly builds" vanaf 18 april... Zie:  http://forum.simutrans.com/index.php?topic=6760.msg92320#msg92320

De nightly builds zijn te downloaden vanaf: http://simutrans-germany.com/~nightly/simutrans/nl.html

Succes
Martin

tjoeker

wat moet ik daar allemaal downloaden?

ik heb mgwz.dll, bzip2.dll (windows/GDI), sim-wingdi.zip en pakopen128-849.zip gedownloaded.
maar simutrans werkt niet.  :o

ik heb de 2 .dll bestanden in de map van simutrans geplaatst.
sim-wingdi doet niets?
pakopen128-849 heb ik ook in de map van simutrans geplaatst. (natuurlijk eerst ge-unzipped)

als ik dan in het keuze scherm op pak128.open.r849 klik, dan crasht het spel :(

martin

Heb net even zitten zoeken. Wat ik gedaan heb is:
1. sim-wingdi_2012-04-26_v111.2_r5662.zip  gedownload.  Daar zitten ook wat extra directories in (config,text,skin etc)
2. simupakopen128-849.zip gedownload.

Beide bestanden uitgepakt en in de simutrans directory. Daarna geprobeerd simutrans (sim-wingdi.exe) te starten. Krijg dan een foutmelding dat libgcc_s_sjlj-1.dll niet gevonden kan worden. Dat blijkt een dll uit MinGW te zijn. Verder heb je daaruit nog libstdc++-6.dll nodig. Beide ddl's in de simutrans directory geplaatst en dan doet het het allemaal bij mij. In de afbeelding zie je mijn directoy-listing.

Martin

PS als je de dll's nodig hebt laat me dan even weten. Ik kan ze hier niet als attachment opvoeren (te groot)

tjoeker

bedankt! dat heeft me al een heel eind verder geholpen ;)

ik heb de .dll bestanden gezocht en gevonden op het internet. maar nu krijg ik deze foutmelding:
"kan toegangspunt van prcedure__gxx_personality_sj0 niet vinden in DLL-betsand libstdc++-6dll."  :-[

Combuijs

Het schijnt dat de nightly build niet goed werd gebouwd, maar dat het nu opgelost is. Misschien even opnieuw proberen?

Zie hier http://forum.simutrans.com/index.php?topic=9833.0 en hier http://www.simutrans-forum.de/forum/thread.php?threadid=7024.

Hopelijk lukt het je om het aan de praat te krijgen!
Bob Marley: No woman, no cry

Programmer: No user, no bugs



martin

Quote
ik heb de .dll bestanden gezocht en gevonden op het internet. maar nu krijg ik deze foutmelding:
"kan toegangspunt van prcedure__gxx_personality_sj0 niet vinden in DLL-betsand libstdc++-6dll

Lijkt erop dat je twee dll's hebt die niet compatible zijn. (Heb je ze van meerdere plekken gedownload of uit één download gehaald?)
Ik heb de dll's waarmee het bij mij wel werkt  hier even gezipped neergezet... Probeer die eerst eens!