News:

Simutrans.com Portal
Our Simutrans site. You can find everything about Simutrans from here.

post

Started by gforce, July 13, 2009, 04:55:33 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

gforce

weet iemand of er zo iets bestaat als een posttram.
want nu moet ik in steden waar ik met trams werk voor de post de lijnen nog eens ingeven omdat treinen en postwagens de tramlijnen niet kunnen gebruiken

wipi35

Welkom bij de Simutrans community!
Ik weet niet welke Pak je gebruikt maar in Pak128 heb ik een posttram nooit aangetroffen. Ik stuur dan altijd een postauto langs dezelfde haltes. Let er overigens wel op of deze haltes post accepteren. De tramlijn moet natuurlijk wel op een weg liggen.

Combuijs

Bij mijn weten is er geen enkel pak dat trams heeft voor posttransport. Je zult het dus met postauto's moeten doen. Als het te druk in de stad wordt met stadsauto's dan wil ik nog wel eens op een ondergrondse overschakelen. Daar kun je dan gewoon treinen voor gebruiken.

Als je het standaard pak64 gebruikt kun je overigens wel een post-tram bijmaken, maar dat is meer werk voor een gevorderde.
Bob Marley: No woman, no cry

Programmer: No user, no bugs



gforce

bedankt
ik gebruik nu postwagens het spijtige is wel dat deze in de stad maar 50 km/uur kunnen

KrazyJay

In de stad is dat genoeg. Je wilt geen trams of postwagens met 80 of hoger door een woonwijk laten rijden! Maar een posttram lijkt me een goed idee, in Amsterdam hebben ze gedacht aan een goederentram, dus waarom niet? Wat ik me afvraag, Combuijs, waarom het in Pak128 niet te maken valt... heeft dit met copyrights en artistic licenses te maken?
Played Simutrans in:
~ The Netherlands ~ United Kingdom ~ Taiwan ~ Belgium ~


Simutrans player

Combuijs

Quotewaarom het in Pak128 niet te maken valt

Het is uiteraard in Pak128 ook te maken (in elk pak trouwens), maar om dat snel even in elkaar te beunen, is het handig als je over de oorspronkelijke sources (plaatje + gegevens) beschikt, in dit geval van een personentram die je ombouwt naar post. Pak64 is openbaar en je hebt zo'n tram zo gemaakt. Voor Pak128 ligt dat wat moeilijker (hoewel die binnenkort ook onder de "artistic license" beschikbaar komt).

Ik heb bijvoorbeeld van de London Underground add-on (zie addons.simutrans.com) voor mezelf een post-variant gemaakt. Erg handig in een drukke stad!

Copyright is niet zo'n probleem in dat geval, wel opnemen van wie je het oorspronkelijke plaatje hebt overgenomen natuurlijk.
Bob Marley: No woman, no cry

Programmer: No user, no bugs



gforce

ik heb voor pak 128 een addon gevonden met een posttram in
het noemt: JNR Narrow Gauge
zeer handig enkel moet je er voor zorgen dat als je stations maar 1(?km?) lang zijn de wagon eerst rijdt en dan pas de locomotief

TPIBAW

Oplossing: Maak een trein-depot op een tramspoor en maak daar een (korte) posttrein.

gforce

Quote from: INB681 on July 15, 2009, 12:18:20 AM
Oplossing: Maak een trein-depot op een tramspoor en maak daar een (korte) posttrein.
Ja maar dan zit je weer met het probleem dat je je lijnen opnieuw moet ingeven omdat het een trein is en geen tram, niet dat dat echt erg is of veel moeite vraagt maar als je nogal veel lijnen hebt liggen die op elkaar zijn afgesteld en je vergeet dan een halte dan zou dat wel eens minder leuke gevolgen kunnen hebben

TPIBAW

#9
Alles z'n voordelen en z'n nadelen. Of anders gebruik je permanent alleen treinen op tramspoor maar dat is nog gekker.

Erik

Hee Jongens

Ik heb wel de mogelijkheid om posttrams te maken.
Dit heb ik via een addon-site gedownload.
http://addons.simutrans.com "JNR Narrow Gauge"
Veel succes

Groet van Erik