News:

Simutrans Chat Room
Where cool people of Simutrans can meet up.

Seinen

Started by samkof, August 14, 2008, 03:57:02 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

samkof

Kan iemand mij uitleggen wat de functie van de EndofChoose signals is en hoe ik deze kan gebruiken?

Ik probeer ze te gebruiken in de volgende situatie:

Bij een station met 2 perrons heb ik een ChooseSignal neergezet. Verderop in de lijn heb ik nog een station met een ChooseSignal. NU moet mijn goederentrein pas stoppen in het tweede station, hij gaat echter staan wachten voor het choosesignal van het eerste station. Hoe kan ik dit voorkomen? Kan dit met een EndofChoosesignal?

sojo

"English is a easy language. But not for me." ;) sojo

follow simutrans_de on Twitter
- A home for Simutrans (in german)

whoami

Endofchoose helpt hier niet. Je benodigt een wegpunt (in de dienstregeling van de trein) achter het eerste station.

(Pardon voor alle fouten in het nederlands, ik heb maar als kind in de nederlanden gewoond.)

Combuijs

Die goederentrein van jou moet dus stoppen op het tweede (achterliggende) station en niet op het eerste (voorliggende) station? Daar helpt geen end-of-choose signaal tegen, helaas. Het enige wat je kunt doen is het eerste station in het schema van de goederentrein opnemen, of, als je niet wilt dat je trein daar stopt een waypoint (wegpunt?, tussenpunt) net erachter (zoals whoami dat zegt). Of je bouwt langs je station een passeerspoor, maar ook dan heb je een tussenpunt nodig.

Een end-of-choose signaal werkt alleen als er geen station tussenzit. Dat heb je volgens mij zelden nodig.
Bob Marley: No woman, no cry

Programmer: No user, no bugs



samkof

Ik ga het advies van whoami en combuijs maar opvolgen. lijkt mijzelf ook de meest eenvoudige oplossing. Deze werkt in ieder geval.