News:

Simutrans Tools
Know our tools that can help you to create add-ons, install and customize Simutrans.

Scenario 1970

Started by Anime, November 21, 2009, 07:50:01 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Anime

Ik heb net snel een challenge in elkaar geflanst x).
Dit is het resultaat :
Je ziet hier een eiland dat precies lijkt op Australië ( maar dat is het niet want dit is New-Australie :p ).
Je doel is om in 15 jaar hier een welvarend gebied van de maken met uitgebreide steden en vooral goed functionerend en mooi ogende trein netwerk. Met nadruk op het laatste puntje, daarom is het startbedrag ook 800.000.
Alleen treinen mogen gebruikt worden (Treins, Trams, Metro, Monorail en Trolleybussen)

Screenshot :

Save ;

http://files.[ simutrans [dot] us (site down, do not visit) ]/files/get/mXKq1Ny5Qg/new-australie.sve

wipi35

Quote from: Anime on November 21, 2009, 07:50:01 PM
Ik heb net snel een challenge in elkaar geflanst x).

Kennelijk iets te snel, dit lijkt meer op een klein land ergens in West-Europa  ;D

Anime

Ooh, haha. Sorry, ik heb de verkerde screenshot geupload x) Mijn fout :p

wipi35

@Anime
Ik zag dat in deze challenge spelerwisseling is toegestaan. Betekent dit dat ik zelf (als overheid) gebouwen, attracties en industrieën mag neerzetten?

Anime

ja dat klopt. Je mag de overheid overal voor gebruiken, behalve om dorpen mee te bouwen.

wipi35

#5
Het is inmiddels 1978 geworden en bijna alle doelen zijn bereikt.
Screenshot: us (site down, do not visit) ]/image/show/8CTrZYtZzp/simscr34.png][img=http://files.[ simutrans [dot] us (site down, do not visit) ]/thumbstore/2c/8CTrZYtZzp.simscr34_thumb.png]
Savegame: http://files.[ simutrans [dot] us (site down, do not visit) ]/files/get/WXmp-278lE/na-1978d.sve

De strategie:
Eerst op het Zuid-eiland de drie steden met elkaar verbonden om zo snel mogelijk inkomsten te genereren.
Vanuit Inverness het afvaldepot aangesloten. Als overheid bij Inverness een kolencentrale gebouwd en in het westen een kolenmijn in exploitatie genomen. Dit levert retourvracht op van de afvaltrein.
Toen het saldo het toeliet van Liverpool een lijn naar het noorden aangelegd tot Leeds.
Vervolgens  vanaf London een lijn aangelegd via Inverness naar Lancaster en Bradford.
Een veerdienst gemaakt van Canterbury naar London.
De  West-Oost verbinding van Inverness via Manchester naar Liverpool  gemaakt en ook die van Inverness naar Lincoln.
Als laatste de nog niet aangesloten steden verbonden met het netwerk.
In alle steden zijn één of meer buslijnen die allemaal hun begin- en eindpunt hebben bij het station.
Nu alleen nog proberen de vervoerscapaciteit op peil te houden zodat er geen overloaded station/ haltes zijn.
En dan is het tijd om de nodige industrieën te maken en deze zoveel mogelijk via de bestaande lijnen met elkaar te verbinden.

Anime

Je bent wel heel snel steeds :p Ik heb nog geneens tijd gehad om echt veel aan de challenge te doen :(

Optimix

#7
Ik ben gisteren eens met die 1970 begonnen heren!
Ideaal scenario! Ik zit nu in februari 1973, en zit nauwelijks nog
in de rode cijfers. Door de enorme pot met geld, die je krijgt
bij de start, kun je bijna blindelings investeren.
Alle steden zijn verbonden, maar het moet alleen nog wat
netter. En het wordt tijd voor wat garbage-treintjes.
De steden groeien overigens niet erg hard, maar door de enorme
afstanden tussen de steden, wordt er toch flink geld verdiend :-)

mod:  Moved to topic Scenario 1970