News:

Use the "Forum Search"
It may help you to find anything in the forum ;).

Gebouwen plaatsen

Started by sverrips, April 17, 2011, 01:45:19 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

sverrips

Ik ben nieuw. Ik heb een live DVD gemaakt met simutrans erop. handig, want nu stop ik overal waar ik kom de debian Live DVD erin en kan Simutrans spelen. Echter heb ik net de handleiding geprint en moet het nog doorlezen. Het lukt aardig, alleen bij het plaatsen van een gebouw snap ik deze hint niet "Een postkantoor of een andere gebouw moet geplaatst worden op een vrij veld naast een stopplaats of station" Het betreft soms een gebouw wat helemaal geen postkantoor of een met een station te maken heeft. Ik snap deze melding niet zo goed. Weet iemand mij op weg te helpen ?

INJMVO

De gebouwen die je als speler mag plaatsen zijn vergrotingen van het station.
Als je op het icoon gaat staan krijg je informatie over ruimte voor extra passagiers / goederen.
Omdat Simutrans moet weten bij welk station deze capaciteit moet worden opgeteld moet je het gebouw naast een halte of station plaatsen. (mag ook schuin)

Is dit het antwoord op je vraag?

Combuijs

Hoi sverrips,

Welkom op het forum en welkom in de wereld van Simutrans!

Wat voor gebouw probeer je te plaatsen en welk pak speel je? Inderdaad moet je postkantoren en andere speciale gebouwen (parkeerplaats, stationsgebouw, magazijn) naast een tegel van een station zetten. Daarmee breid je dan het station uit. Voor gewone gebouwen hoeft dat niet, maar die kun je alleen maar plaatsen als publieke speler als je je kaart aan het wijzigen bent (map editor, ik weet niet hoe die in het Nederlands heet, ik speel altijd in het Engels...).

Er zijn dus twee mogelijkheden: of je gebouw moet wel degelijk naast een station staan, of de melding komt onterecht omdat je om een andere reden het gebouw niet kunt plaatsen. Die andere reden kan de klimaat-instelling zijn of het feit dat de grond niet vlak genoeg is bij gebouwen die meerdere tegels beslaan (of nog een andere waar ik niet aan gedacht heb...).
Bob Marley: No woman, no cry

Programmer: No user, no bugs