News:

Simutrans Forum Archive
A complete record of the old Simutrans Forum.

Re: Simutrans en Linux

Started by Erik, August 28, 2008, 09:39:42 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Erik

Jéééé, het werkt! ;D

Quote from: puntmuts on August 26, 2008, 09:49:48 PM
Let wel dat ik al een behoorlijke tijd geen ST meer speel omdat ik een 100% 64 bits systeem heb (Linux) en de standaard source nog steeds niet compileert dan wel goed draait op 64 bits Linux. 
mmm, ik heb Linux ook een tijdje geprobeerd. Daarbij liep ik ook tegen dit probleem aan.


Nathan Samson

Quote from: Erik Krom on August 28, 2008, 09:39:42 AM
Jéééé, het werkt! ;D
mmm, ik heb Linux ook een tijdje geprobeerd. Daarbij liep ik ook tegen dit probleem aan.

De nieuwe ubuntu (intrepid Ibex, wordt gereleased in oktober 2008), bevat simutrans (100.0), werkt perfect op 64 bit.

Een andere oplossing is natuurlijk 32 bit linux installeren (alleen in uitzonderlijke gevallen is 64-bit echt nuttig)

puntmuts

Quote from: Nathan Samson on August 28, 2008, 11:50:17 AM
De nieuwe ubuntu (intrepid Ibex, wordt gereleased in oktober 2008), bevat simutrans (100.0), werkt perfect op 64 bit.

Een andere oplossing is natuurlijk 32 bit linux installeren (alleen in uitzonderlijke gevallen is 64-bit echt nuttig)
Klopt, er kleven nog te veel nadelen aan 100% 64 bits voor desktop gebruik. Daarom heb ik ook inmiddels een partijtje 32 bits zooi geinstalleerd zodat ik ook fatsoenlijk kan browsen. Bijkomend voordeel is dat SimuTrans ook weer lekker werkt.  Overigens gebruik ik geen Debian of derivaten maar Archlinux.  Voor server gebruik is 64 bits wel in orde.
Long time ST Linux user || Only into ST during late autumn and winter

wipi35

Deze discussie heeft niets meer te maken met de namen van Nederlandse steden. Daarom: Topic gesplitst.

Paretje

Quote from: Nathan Samson on August 28, 2008, 11:50:17 AM
De nieuwe ubuntu (intrepid Ibex, wordt gereleased in oktober 2008), bevat simutrans (100.0), werkt perfect op 64 bit.

Inderdaad, alleen geen food en waste pakketten...
Ik heb zelf een repo opgezet die die simutrans en die pakketten aanbiedt:
http://repo.online-urbanus.be

De repo werkt vooralsnog enkel voor i386 processoren, maar ik denk dat dat nog wel zal veranderen. Die food en waste werken trouwens platform-onafhankelijk ;)

Nathan Samson

Quote from: Paretje on August 29, 2008, 11:30:09 PM
Inderdaad, alleen geen food en waste pakketten...

Ik gebruik toch pak128...
Die heb ik trouwens met sudo in /usr/... moeten zetten, is er een mogelijkheid om simutrans ook naar paks te laten zoeken in ~/.simutrans (of iets dergelijks?)

Lijkt me anders wel een feature request waard, zodat mensen eigen paks (of paks delen zoals food en waste) kunnen installeren

puntmuts

Op het moment dat je:
- in de (verschillende) configfiles geen pak specificeert,  en
- deze niet in de opstart commando meegeeft
dan vraagt het programma er om bij het opstarten, althans wel bij de gewone te downloaden versie hier (r100).
Long time ST Linux user || Only into ST during late autumn and winter

Nathan Samson

Het vraagt er inderdaad om, dat is mijn probleem niet.

Mijn probleem is dat simutrans (volgens mij) maar op één locatie (in dit geval /usr/share/games/simutrans) zoekt naar paks. Ook zoeken in ~/.simutrans zou ook tof zijn

puntmuts

Is dat met een (of meerdere) symlink(s) niet op te lossen ?
Long time ST Linux user || Only into ST during late autumn and winter

Nathan Samson

Quote from: puntmuts on September 11, 2008, 04:23:23 PM
Is dat met een (of meerdere) symlink(s) niet op te lossen ?

Misschien wel, maar dan moet je nog altijd de symlinks gaan leggen (als admin), dus helpen doet dit niet.

Kristian

Quote from: Nathan Samson on September 09, 2008, 08:08:07 PM
Mijn probleem is dat simutrans (volgens mij) maar op één locatie (in dit geval /usr/share/games/simutrans) zoekt naar paks. Ook zoeken in ~/.simutrans zou ook tof zijn

Is dit nog actueel? Is het probleem ook in het Engelstalige deel van het forum bekend?