News:

Want to praise Simutrans?
Your feedback is important for us ;D.

Voertuigen

Started by Mr-XeCute, March 20, 2010, 05:29:59 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Mr-XeCute

Hey Allemaal,

Ik ben nieuw op dit forum. Sinds kort gebruik ik linux (win sux). Reeds geruime tijd, zelfs op windows al, probeerde ik simutrans te spelen. Wanneer ik het spel echter opstart en de eerste lijn in dienst stel, merk ik op dat er helemaal geen voertuigen zijn waaruit ik kan kiezen. Ik heb heel het internet al afgezocht naar extra packs etc. telkens opnieuw echter kom ik de simutrans download tegen. Moet ik de voertuigen allemaal zelf aanmaken? of hoe zit dat eigenlijk.

Ik zou het spel zeer graag willen spelen, ik speelde daarvoor Sid Meyers Locomotion, voor mijn part is simutrans naar dit voorbeeld gemaakt.

mvg, Mr-XeCute.

Combuijs

Welkom op het forum!

Nee, je hoeft niet de voertuigen zelf aan te maken! (Het kan overigens wel...). Als het goed is heb je in de map waarin je Simutrans geïnstalleerd hebt ook een zogenaamde "pak" map. Die heet bijvoorbeeld pak64 of pak128. Heb je die niet dan start het programma volgens mij niet op, dus je zult wel iets hebben. Heb je die echt niet, dan moet je zo'n pak downloaden. Die vind je hier op het forum.

Bij het maken van een nieuwe kaart heb je diverse instellingen. Wat je even moet doen is het "spelen met tijdlijn" uit zetten en daarmee een kleine kaart opstarten (ik speel altijd de Engelse variant, dus ik weet niet precies hoe dat heet). Maak een weg en zet er een depot op. Klik op het depot. Nu zouden alle bussen en vrachtwagens te kiezen moeten zijn. Zie je hier niets dan is er echt iets vreemds aan de hand. Als je wel iets ziet, dan heb je in je eerste spellen waarschijnlijk een startjaar gekozen wat veel te vroeg ligt. In bijna alle paks kun je prima in 1930 beginnen, maar soms is eerder beginnen wat onhandig.

Als je met trams of treinen aan de gang gaat, dan is het handig om het depot te elektrificeren. Dan krijg je namelijk ook alle elektrische lokomotieven en trams te zien. Er zijn zelfs geen trams zonder elektriciteit. Misschien heb je zoiets wel gedaan.

Sterkte en natuurlijk veel speelplezier!
Bob Marley: No woman, no cry

Programmer: No user, no bugs