News:

Simutrans Wiki Manual
The official on-line manual for Simutrans. Read and contribute.

(Simutrans off-topic) Too wide trains for SNCF/Trains trop large pour la SNCF

Started by Václav, May 23, 2014, 09:54:32 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Václav

http://echo24.cz/a/wCVjt/francouzi-seriznou-nastupiste-koupili-moc-siroke-vlaky

[EN]
Dear friends,
today, on czech web sites linked above, appeared pages about curious problem of SNCF, that bought trains that are such wide, that they cannot go into stations.

I only would like to know more, if you know about that. And so, please, if you know about some links to sources about it, write it here.

[FR]
Chers amis,
aujourd'hui, sur les sites Web liés tchèque ci-dessus, pages environ curieux problème de la SNCF est apparu, qui a acheté les trains qui sont aussi grande, qu'ils ne peuvent pas aller dans les stations.

Je voudrais seulement savoir plus, si vous savez à ce sujet. Et donc, s'il vous plaît, si vous connaissez des liens vers des sources à ce sujet, écrivez-le ici.



translated with Google translator

Chybami se člověk učí - ale někteří lidé jsou nepoučitelní

Lmallet

FR

De cet article:

http://transportrail.canalblog.com/archives/2014/05/21/29915351.html

Il semblerait que les trains sont conformes, mais que les plate-formes des gares se sont déplacées avec le temps.

EN

From what I am reading in a blog here:

http://transportrail.canalblog.com/archives/2014/05/21/29915351.html

The blogger says the trains is within legal limits, but the problem is that many of the older train platforms have moved with time, restricting clearance in many stations.

Václav


Chybami se člověk učí - ale někteří lidé jsou nepoučitelní

gauthier

[FR]

En effet les nouveaux trains "Régiolis" d'Alstom et surtout "Régio2n" de Bombardier sont trop larges de quelques centimètres par rapport aux quais. Ceci n'est pas dû à un déplacement de quai (en tout cas c'est la première fois que je lis ça et j'en doute fort, sinon il y aurait déjà eu des problèmes avec les trains précédents) mais est tout simplement une bêtise qui a été faite lors de la commande.

Ce problème est connu depuis des mois, je l'ai su dès que j'ai commencé à me renseigner sur ces engins. Ils en parlent depuis un bout de temps déjà sur les forums de cheminots. Les quais concernés vont tout simplement être raccourcis car il n'est pas envisageable de redévelopper un train à la veille de sa mise en service.

Une fois de plus, la presse a pris cette histoire pour faire un scandale ...

[EN]

Indeed, the series "Régiolis" from Alstom and especially "Régio2n" from Bombardier are too wide of some centimeters for the platforms. This is not due to the platforms having moved (anyway it's the first time I read that and I don't believe so, otherwise there would already have been problems with previous series) but just to a (stupid) mistake in the order.

This problem is known for months, I knew it when I started getting information on these trains. It is talked about for a while on drivers'forums. The concerned platforms will be shortened since a train which is about to enter service can't go back to development.

Once again, press took that so as to make a scandal ...

Zug81

[FR]
La réponse de Lmallet n'est pas fausse non plus. D'après ce que j'ai pu voir sur le sujet, elle est évoquée notamment sur le forum lineoz. Les nouveaux trains Régiolis et Régio2n respecteraient bien les standards de construction, mais en exploitant les limites au maximum, à la différence des trains de génération précédente. Sur le papier, ces trains pourraient circuler sur le réseau, mais les phénomènes de mouvement de la voie avec le temps viendraient fausser les chiffres théoriques, en restreignant l'espace entre la voie et le quai :


http://www.lineoz.net/forum/viewtopic.php?f=9&t=22972&sid=3f04d5c1af5e3fca0eb1e134d4dfc86f

N'étant pas expert en la matière, je vous laisse vous faire votre propre idée !


A+

[EN]
Response Lmallet is not wrong either. From what I've seen on the subject, it is mentioned in particular on the lineoz forum. The new trains Régiolis and Regio2N comply well construction standards, but by exploiting the maximum limits, unlike the previous generation of trains. On paper, these trains could travel on the network, but the phenomena of motion track with time would distort the theoretical numbers, restricting the space between the track and the platform:


http://www.lineoz.net/forum/viewtopic.php?f=9&t=22972&sid=3f04d5c1af5e3fca0eb1e134d4dfc86f

Not being an expert on the subject, I'll let you make up your own mind!

gauthier

[FR]

Je reconnais que j'ai été rapide dans mon jugement. Je trouve quand même étrange que ce soit seulement maintenant qu'on se décide à exploiter le gabarit à son maximum alors que la problématique de la capacité se posait déjà pour la conception de séries plus anciennes, je pense notamment aux MI 2n et MI 09 qui sont conçus pour être des monstres dans ce domaine.
Je pense également que le fait de faire des caisses courtes, ce qui est la tendance actuelle, invite à utiliser plus généreusement le gabarit, puisqu'il y a moins de gène dans les virages. Il peut y avoir eu un excès de ce coté-là, bien que les Z50000, avec leurs caisses très courtes, n'aient pas rencontré un tel problème non plus.

Alors à qui la faute ? RFF ou SNCF ? Dans tout les cas le problème sera réglé durablement par le rabotage des quais, alors je ne sais pas si ça vaut le coup de se torturer l'esprit à savoir qui doit porter le chapeau. Mais je ne doute pas que les médias feront bien leur beurre avec ce "scandale".

[EN]

I have to admit that I judged this situation too quickly. Anyway I find weird that the idea of filling the whole template's width has come only now while the matter of capacity is quite old and already applied to older series. In particular I'm thinking about class MI 2n and class MI 09 which are supposed to be capacity monsters.
I also think that the trend of making short vehicles leads to more freedom in the width of the trains, there may be excess in that way, although Z50000, with its very short vehicles, didn't encounter a such problem.

Then, whose fault is it ? RFF or SNCF ? In any case, the problem will be fixed for long by shortening the platforms. Therefore, I don't know if it's worth thinking about that. No doubt that media are going to make money out of this "scandal".

Václav

Gauthier:

[EN]
I am not sure if it should be called scandal. But it is clear that it is great failure.

If I read that page, I did not believe my own eyes that it is possible. I am used to wait such foolishnesses by our managers and politicians, but done by your people, it surprised me.

[FR]
Je ne sais pas si elle doit être appelée scandale. Mais il est clair qu'il est grand échec.

Si je lis cette page, je n'en croyais pas mes propres yeux qu'il est possible. Je suis habitué à attendre de telles sottises par nos gestionnaires et les politiciens, mais fait par vos gens, il m'a surpris.

Chybami se člověk učí - ale někteří lidé jsou nepoučitelní

greenling

FR
Bonne journée 
Parce que trop ai seulement parce que familier blueprint.
Le gouvernement devrait, de ces ratés qui ont causé cela, parce que la fonction publique rapidement libéré !
DE
Guten Tag
Da haben zu viele nur auf denn Bauplan vertraut.
Die Regierung sollte, diese Blindgänger die das verursacht haben, aus denn Staatsdienst schnell entlassen!
Opening hours 20:00 - 23:00
(In Night from friday on saturday and saturday on sunday it possibly that i be keep longer in Forum.)
I am The Assistant from Pakfilearcheologist!
Working on a big Problem!

gauthier

Quotebut done by your people, it surprised me.
Really ? Do never come here  :-X

@Greenling :

[FR]
Ca fait déjà longtemps que des gens devraient être virés à la SNCF, le service est déplorable, en particulier au niveau des régions et de la banlieue parisienne. Les voyageurs sont parfois traités comme du bétail, je ne vois malheureusement pas ce qui pourrait arranger ça :/

[EN]
Some people from SNCF should have been fired for a while now, service provided by them is pitiful, especially in regions and in the suburb of Paris. The passengers are sometimes treated like livestock. Unfortunately I don't know how this could be improved :/

(I tried writing it in German but my German lessons are ... far away :D )

greenling

FR
Bonne journée gauthier
Oui. Les trains d'et vers Paris pour le transport n'est malheureusement pas le plus grand plaisir.
Avez-vous déjà lu sur le dernier message de Pak128 1391 ?
http://forum.simutrans.com/index.php?topic=13663.msg135742;topicseen#msg135742
DE
Guten Tag gauthier
Ja.Zugfahrten Nach und Von Paris mit denn Nahverkehr ist leider nicht die grosse Freude.
Hast du schon denn die neuste Nachricht zu denn Pak128 1391 gelesen?
http://forum.simutrans.com/index.php?topic=13663.msg135742;topicseen#msg135742
Opening hours 20:00 - 23:00
(In Night from friday on saturday and saturday on sunday it possibly that i be keep longer in Forum.)
I am The Assistant from Pakfilearcheologist!
Working on a big Problem!

Spacethingy

FR
Alors, la largeur des trains sont trop exacte? Quelle erreur fou! Je pense que c'est plus stupide q'une surestimation.

EN
"Please mind the gap between..." ***CRUNCH*** "...ah, never mind! No need to worry ladies and gentlemen..."
So they just cut it too fine? What a silly mistake. That's almost sillier than getting the restrictions plain wrong.
Life is like a Simutrans transformer:

You only get one of them, and you can't have it on a slope.

gauthier

Quote"Please mind the gap between..." ***CRUNCH*** "...ah, never mind! No need to worry ladies and gentlemen..."
Nice one !

@Greenling : I read your thread but I can't help you, sorry :/

Lmallet

Ma question dans tout ça: comment ont-ils découvert qu'il y avait un problème entre le gabarit et la réalité?  Quelqu'un était au courant ou ils ont découvert ça lors d'essais?

zoreil41

Bonjour, je vais essayer de vous expliquer tout en ne dévoilant pas de trop.

Avant les dernière reforme il existait des gabarit différent en Europe, chose qui a été harmonisée au niveau européen, mais en france c'était légèrement moins.
Le matériel roulant sortis depuis ne nécessitant pas d'être adapté au gabarit européen un peu plus large. (les train étaient en fait des reprise de structure déjà existante, par ex Z2N-> TER2N pg->TER2N NG).

Les nouvelles commandes (300 trains les chiffres exact sont sur wikipedia, et non 2000 comme annoncé), ont été passée au gabarit européen afin d'augmenter l'espace disponible (logique jusque la). Les cahier des charges et autres ont été passé comme tel. (on peut donc exclure les constructeurs ...)


Il faut savoir qu'en France, afin de répondre au demande de l'union européenne de l'ouverture a la concurrence du rail, la France a du séparer en deux la SNCF "historique", d'un coté RFF (réseau ferre de France) qui gère les voies et structures avec les gares, et SNCF qui gère les trains et voyages et par délégation l'entretien l'expertise, enfin beaucoup de chose (autres histoire ....)

Donc SNCF passe une commande de nouveau train en 2009 (pour le compte des régions ...) au nouveau gabarit européen. Il était déjà prévu depuis longtemps (d'après les infos que j'ai ...) qu'il faille adapter les quais des gares les plus anciennes (un peu comme lors de l'arrivée du NAT dit Transilien, sur Paris, ou la construction de l'autoroute ferroviaire ...). Jusque la tout est "normal" et "courant" pour le ferroviaire (cela a lieu partout en Europe aussi).

La ou se pose le problème,c'est que les trains vont commencer a être livré et entrer en service commercial, alors que peu de quais ont été rénové (certaines régions étant particulièrement en retard), que les responsables (Regions, RFF, SNCF), n'ont su se mettre d'accord pour les financement des travaux, montage financier complexe car certaine gare étant du ressort des région, une partie de RFF et l'autre de SNCF (voir scission de la SNCF ...). Le cout de rénovation de tout les quai, a été estimé à 50 millions d'euros (bon même si on double pour être réaliste ...)ce qui corresponds à 1.5% du montant d'achat du matériel roulant (~10 millions par train ....).

La je vais émettre un avis personnel : Cette "affaire" est sortie une semaine avant que l'assemblée nationale ne vote un reforme importante du ferroviaire, reforme nécessaire, mais malheureusement ne résoudra rien, et ne fera que compliqué les échanges, et diviser les responsabilité encore plus entre tous ...


[EN by google]
Hello , I'll try to explain while not revealing too much.

Before the last reform there were different template in Europe, something which has been harmonized at European level, but in France it was slightly less.
The rolling out from not needing to be adapted to the slightly wider European gauge one. ( the train makes recovery of existing structure were , eg Z2N -> TER2N pg- > TER2N NG ) .

New orders (300 trains the exact figures on wikipedia , and not 2000 as advertised) , were passed to the European gauge to increase the available space ( up to the logic ) . The specifications and others were past as such . (so we can exclude builders ... )

You should know that France , to meet the demand of the European Union of the opening to competition of rail , France the SNCF split into two "historic" , a side RFF ( Réseau Ferré de France ), which manages the channels and structures with the stations and SNCF trains and manages travel and delegated the maintenance expertise , and finally a lot of things ( other story .... )

So SNCF placed an order for new train in 2009 ( for the regions ... ) the new European gauge . It was already planned long ago (based on information I have ... ) need to be adapted docks of the oldest stations (like on arrival NAT said Transilien on Paris , or the construction of the highway rail ... ) . Until then everything is " normal" and "current" for the rail ( it takes place all over Europe as well).

Or the the problem is that the trains will start to be delivered and enter commercial service, while few docks were renovated ( some areas being particularly late) that officials ( Regions , RFF , SNCF ), were able to agree to finance the work , complex financial arrangements for certain station is the responsibility of the region , part of RFF and SNCF other (see split SNCF ... ) . The cost of renovation of all the dock, was estimated at 50 million euros ( good even if we double to be realistic ...) which corresponds to 1.5 % of the purchase amount of rolling stock ( ~ 10 million train .... ) .

I will send the personal opinion: This " deal " was released a week before the National Assembly will vote a major reform of the rail , necessary reform , but unfortunately not solve anything and will only complicated trade, and divide responsibility between all ... more
Hello, a french new player !

gauthier

Merci pour ces éclaircissements. Encore la faute à l'Europe, heureusement que Marine arrive :p (ceci est une boutade est n'est en aucun cas politiquement engagé, je n'ai pas de tendance politique de toutes façons).

gwalch

 :police: heureusement que tu précises que c'est une boutade, sinon le modérateur aurait été dans l'obligation de sortir sa hache et de te décapiter en place publique pour prise de position politique ! 8)
French Elements Creator :
-By Rail with trains and trams : X3800 Picasso and BB36000 Astride - trams from Nantes, St Etienne, Strasbourg, Montpellier, Lyon, Bordeaux, Le Mans, Reims...
-By Road with Trucks : Main painter for the "french trucks company", with trucks from 50ies (Willeme "Squale Nose") to 2000 (Renault AE500 "Magnum) and a lot of trailers... and with Trolley and Buses : Irisbus Cristalis, Man Lion's City, Irisbus Magelys...
- Industry : Collaborator for french food with Wine and Cheese...